Monk Mistweaver guide - 6.1. (BRF) by Terezka CZE - updated

Uživatelský avatar
Terezka
Příspěvky: 184

Monk Mistweaver guide - 6.1. (BRF) by Terezka CZE - updated

Příspěvek#1 » 08 led 2015, 18:54

Obrázek

1. Pro úvod
2. MW obecně
3. Změny ve WoD
4. Změny v 6.1
5. Zkratky
6. Stat Priorita v 6.1
7. BiS list
8. Enchanty/Food/Flasky/Gemy
9. Talenty
10. Glyphy
11. "Rotace"
11.1 Priority
11.2 Single-target rotace
11.3 Aoe rotace
11.4 Fistweaving a vše kolem něj
12. Můj názor na MW
13. F.A.Q.
14. Linky
15. Update Log
16. Závěr


1. Pro úvod:

Vzhledem k inspiraci od Milana a tomu, že mě od začátku tieru kontaktovalo překvapivě hodně monků jak z DT, tak x-realm, rozhodl jsem se ulehčit si trochu práci a dát dohromady co nejpřehlednější a nejsrozumitelnější guide pro casual i mythic raidery. Informace budu postupně dodávat, případně upravovat, a v dalších tierech guide aktualizovat podle aktuálních změn.

Je taky potřeba dodat, že vzhledem k "neoblíbenosti" MW je na zahrančiních webech k dostání co do theorycraftu poměrně dost málo informací, respektive hodně informací s poměrně dost malou hodnotou pro kohokoliv, kdo to myslí s WoW vážně, takže nejvíc se dá samostatně čerpat asi přímo z logů, případně z armory od lepších hráčů (/wink). Příklady se pokusim vypíchnout v dalších řádcích.

Jak asi většina z vás ví, ukončili jsem tier v guildě Embody na 33. world ranku killem Blackhanda, samozřejmě první na Drak'Thulu a já sám jsem před nedávnou dobou přestoupil do Envy. V textu níže se vás pokusím provést všemi poznatky, jež jsem během progressu (a následné farmy) nastřádal.

2. MW obecně:

MW je dlouhodobě healer s největším raw HPS outputem, což z něj dělá primárně AoE raid healera. Typově je nejblíž restodruidovi, mechanicky je - stejně jako ostatní healeři - naprosto unikátní. Změny mechanik healování ve WoD nám pomohly co do využitelnosti přesně tak, jak bylo potřeba a MW je teď důležitou součástí healingu raidu, podobně jako v ToT.

3. Změny:

Nebudu vypisovat všechny změny, co pro náš playstyle, nebo výkonnost neměly smysl (odstranění http://www.wowhead.com/spell=116095/disable), ale pokusím se vyjmenovat ty nejcitelnější ztráty a nejdůležitější boosty.

Odstranění http://www.wowhead.com/spell=147494/sum ... ing-sphere - Většina monků možná ani nezaznamenala, ale z mého pohledu tahle změna monkovi neprospěla a ubrala mu možnost "playmakingu".

Přidání http://www.wowhead.com/spell=115460/detonate-chi - Spell, jež má nahradit Healing Sphery, bohužel jeho funkčnost je téměř nulová, kontrolovatelnost počtu Spher z naší mastery minimální a ve většině případů slouží jako "Oh, shit!" button.

Přidání http://www.wowhead.com/spell=165397/jade-mists - Viz sekce Stat Priorita

Předělání http://www.wowhead.com/spell=116680/thunder-focus-tea - Dříve fungoval tak, že při spuštění a následném použití Upliftu nám obnovil trvání všech aktivních Renewing Mistů v raidu, teď nám po spuštění posílí další Renewing Mist o 2 charge (nepřeskočí jen na 3 targety, ale celkem na 5). Tato změna měla hned několik důvodů - hlavním z nich bylo přidání talentu Pool of Mists, který prakticky nahrazuje původní funkci TFT (a dává větší prostor pro kontrolu našich HoTek). Dalším důvodem je, že použitím můžeme zdvojnásobit efektivitu Surging Mistu (například pro záchranu tanka), aniž by to nějak vážně narušilo naší AoE heal rotaci.

Přidání http://www.wowhead.com/spell=154436/sta ... ited-crane - Naše nová stance, která nahradila zbytečnou Fierce Tiger stanci. Viz sekce Fistweaving

Přesunutí DMG abilit - Pod http://www.wowhead.com/spell=154436/sta ... ited-crane. Největší nevýhodou je nutnost přehazování stance pro možnost dělání DPS = menší atraktivita Fistweavingu.

Odstranění Snapshotu - Možná trochu nečekaně, ale tahle změna mimo prakticky všech DPSek zasáhla i MW. I kdyby k tomu nedošlo, předělání TFT by tuto mechaniku z našeho repertoáru odebralo tak či tak.

Odstranění http://www.wowhead.com/spell=115176/zen-meditation - Věčná škoda, není co dodat.

Se změnami souvisí také přidání několika "perků", které získáváme během levelování, jsou to
- http://www.wowhead.com/spell=157361/enhanced-roll: Zkracuje dobu přesouvání o 25%, a to jak u Rollu, tak u Chi Torpeda.
- http://www.wowhead.com/spell=157366/enh ... nscendence: Použití Transcendence je instantní, zároveň snižuje CD o 35 sec.
- http://www.wowhead.com/spell=157398/imp ... ewing-mist: Zvyšuje délku trvání Renewing Mistu o 2 sec.
- http://www.wowhead.com/spell=157401/imp ... ife-cocoon: Snižuje CD Life Cocoonu o 20 sec.

+ Spousta dalších, menších změn, co nestojí za zmíňku, případně je obsáhnu v ostatních sekcích.

4. Změny v 6.1:

http://www.wowhead.com/spell=115396/ascension - Místo zvýšení manapoolu o 20% zvedá spirit o 10%.

http://www.wowhead.com/spell=182078/chi-explosion - Healuje za 170% spellpoweru místo za 121.5% spellpoweru. Zároveň se dá zacastit během channelování Soothing Mistu a pokud se tak stane, healne i target na který channelujeme.

http://www.wowhead.com/spell=157590/bre ... he-serpent - Zesílen o 50%.

http://www.wowhead.com/spell=123986/chi-burst - Damage zvýšen o 51%.

http://www.wowhead.com/spell=115008/chi-torpedo - Damage zvýšen o 150% a healing zvýšen o 41%.

http://www.wowhead.com/spell=124081/zen-sphere - Damage detonace zvýšen o 90%, healing detonace zvýšen o 70%, ale HoT efekt snížen o 39%.

Ale to nejdůležitější -

http://www.wowhead.com/spell=115294/mana-tea už nevrací manu v podobě 4% za 1 stack http://www.wowhead.com/spell=123766/brewing-mana-tea, ale za jeden stack dostaneme 3*(náš unbuffed spirit).

Tyto změny logicky dost podstatně změní naší stat prioritu, především v kombinaci s nedávným plošným boostnutím hastu o 10%. Více v sekci 6.1. stat priorita.

5. Zkratky:

RJW = Rushing Jade Wind (90 lvl talent)
HPS = Healing Per Second
AoE = Area of Effect (plošně)
ToT = Throne of Thunder (Mists of Pandaria raid)
MW = Mistweaver (o'rly?)
TFT = Thunder Focus Tea
HoT = Healing over Time
GCD = Global Cooldown
SCK = Spinning Crane Kick
SoO = Siege of Orgrimmar (Mists of Pandaria raid)
BRF = Blackrock Foundry (další část prvního tieru ve WoD)
GCD = Global cooldown

6. Stat priorita v 6.1:

Jak už řečeno v sekci Změny v 6.1, naše stat priorita se rapidně změnila. Vzhledem k tomu, že dosud MW naprosto ignoroval spirit na itemech, většina z nás (včetně mě) v začátku BRF neměla v záloze adekvátní gear se spiritem, což bylo nutno okamžitě napravit. Po rozmluvě se známým MW theorycrafterem Geodewem jsem se rozhodl použít jeho naprosto perfektní kalkulaci naší stat priority.

Intellect (s 690 legendary ringem): 1.87
Intellect: 1.85
Spellpower: 1.68
Spirit (do mana capu*, s RJW**): 1.41
Haste (za mana capem*): 1.37
Spirit (do mana capu*, s SCK**): 1.34
Multistrike: 1.09
Crit (do mana capu*, s RJW**): 1.01
Crit (do mana capu*, se SCK**): 1.00
Versatility (4 healeři): 0.91
Crit (za mana capem*, s RJW**): 0.86
Crit (za mana capem*, s SCK**): 0.85
Mastery (v ideálních podmínkách = se 100% využitím healing spher): 0.63
Haste (do mana capu*, s RJW**): 0.57
Haste (do mana capu*, s SCK**): 0.55
Mastery (mimo ideální podmínky = průměrné využití healing spher): 0.34
Spirit (za mana capem*, s RJW**): 0.28
Spirit (za mana capem*, s SCK**): 0.27

* Definice mana capu: V kontextu předchozího odstavce znamená mít mana cap, že můžeme spamovat nejdražší healing spelly po celou dobu fightu bez toho, aby se nám povedlo se naprosto "vymanovat". (Například kdyby se nám povedlo vypotřebovat všechnu manu i všechny manatea přesně na konci fightu = naprosto ideální, vyloženě laboratorní podmínky.).

** "RJW" znamená, že váš L90 talent je http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind. "SCK" znamená, že používáte http://www.wowhead.com/spell=123904/inv ... hite-tiger, nebo http://www.wowhead.com/spell=115008/chi-torpedo.

Zjednodušená verze:

Intellect (s 690 legendary ringem): 1.87
Intellect: 1.85
Spellpower: 1.68
Spirit (do mana cap breakpointu, který by byl opravdu, opravdu vysoký, tudíž se nemusíme obávat jeho překročení): 1.38
Multistrike: 1.09
Crit (do mana cap breakpointu): 1.01
Versatility: 0.87
Crit (za mana cap breakpointem): 0.86
Haste: 0.56
Mastery: 0.34
Spirit (za mana cap breakpointem): 0.28

Co to pro nás znamená v praxi? Že nejdůležitější pro nás bude mít gear s co nejvyšším itemlevelem, na všech doplňcích mít spirit a zbavit se opět co nejvíce mastery, ale překvapivě i hastu.

Za tuto sekci dlužím největší poděkování Geodewovi, pro zájemce o jeho dlouhodobou a skvělou práci uvádím link: http://www.mmo-champion.com/threads/160 ... st30896518 , po rozkliknutí lze dohledat všechny výpočty, které použil a detailní vysvětlení jednotlivých faktorů, které ovlivňují matematickou hodnotu statů. Pro Mythic raidery jednoznačně nutnost.

Obrázek

7. BiS list

Jak většina z vás ví, BiS znamená Best in Slot, tudíž nejlepší možný gear, jehož můžeme v aktuálním tieru dosáhnout.

Head - http://www.wowhead.com/item=115556/helm ... &bonus=567 - Set - Kromog
Neck - http://www.wowhead.com/item=113932/tali ... &bonus=567 - Kromog
Shoulder - http://www.wowhead.com/item=115559/mant ... &bonus=567 - Set - Operator Thogar
Back - http://www.wowhead.com/item=113878/barr ... &bonus=567 - Oregorger
Chest - http://www.wowhead.com/item=113870/vest ... &bonus=567 - Gruul
Wrist - http://www.wowhead.com/item=113935/brac ... dropped-by - Kromog
Hands - http://www.wowhead.com/item=115555/hand ... &bonus=567 - Set - The Iron Maidens
Waist - http://www.wowhead.com/item=113964/cond ... &bonus=567 - Operator Thogar
Legs - http://www.wowhead.com/item=115557/legw ... &bonus=567 - Set - The Blast Furnace
Feet - http://www.wowhead.com/item=113895/furn ... &bonus=567 - The Blast Furnace
Ring1 - http://www.wowhead.com/item=113901/six- ... &bonus=567 - Hanz'Gar and Franzok
Ring2 - http://www.wowhead.com/item=118309/spel ... eservation - Legendary quest chain
Trinket1 - http://www.wowhead.com/item=113984/blac ... &bonus=567 - Blackhand
Trinket2 - http://www.wowhead.com/item=113889/elem ... &bonus=567 - The Blast Furnace
Weapon - http://www.wowhead.com/item=113973/kolo ... &bonus=567 - The Iron Maidens
Off-hand - http://www.wowhead.com/item=113960/engi ... &bonus=567 - Operator Thogar

Jak můžeme vidět, náš offset je Chest, protože poskytuje oproti všem ostatním částem 4setu největší boost.

Co se trinket týče, měli bysme se držet pravidla, že alespoň jedna z nich bude spiritová, v případě potřeby je možno nahradit i druhou trinketu spiritovou, ale po opakovaném testování se jeví kombinace http://www.wowhead.com/item=113984/blac ... &bonus=567 a http://www.wowhead.com/item=113889/elem ... &bonus=567 jako nejlepší volba.

Momentální BiS list není uplně 100% jednoznačný, protože potřeba spiritu mezi jednotlivými MW se může lehce měnit v závislosti na playstylu, ale samozřejmě také vzhledem k délce fightu, případně dalším okolnostem, co můžou ovlivňovat náš manaregen. Přesto však nejuniverzálnější volbou pro maximální efektivitu budou přesně tyto itemy.

8. Enchanty/Food/Flasky/Gemy:

Velice snadno vydedukovatelné dle stat priority - používáme vše na náš mainstat, tudíž multistrike.

Gemy:

http://www.wowhead.com/item=115806/multistrike-taladite (+35 multistrike)/ http://www.wowhead.com/item=115813/grea ... e-taladite (+50 multistrike)

Enchanty:

http://www.wowhead.com/item=110627/ench ... ultistrike (+40 multistrike)/ http://www.wowhead.com/item=110648/ench ... ultistrike (+75 multistrike)

http://www.wowhead.com/item=110634/ench ... ultistrike (+100 multistrike)/ http://www.wowhead.com/item=110655/ench ... ultistrike (+100 multistrike, +10% movement speed)

http://www.wowhead.com/item=110620/ench ... ultistrike (+35 multistrike)/ http://www.wowhead.com/item=110641/ench ... ultistrike (+50 multistrike)

http://www.wowhead.com/item=112165/ench ... -frostwolf (Občasný proc 500 multistriku na 5 sec.)

Food:

http://www.wowhead.com/item=118576/savage-feast - Po najedení dostaneme 100 multistrike. Problémem může být, že multistrike nemusí nutně být náš nejvyšší stat, tudíž dostaneme po najedení jiný sekundární stat. Řešením je sehnání vlastního jídla (http://www.wowhead.com/item=111453/calamari-crepes - 100 multistrike/ http://www.wowhead.com/item=122344/salty-squid-roll - 125 multistrike), případně sundání všeho gearu, co neposkytuje jako sekundární stat multistrike před najedením ze http://www.wowhead.com/item=118576/savage-feast.

Flasky:

http://www.wowhead.com/item=109147/drae ... lect-flask - +200 intellect/ http://www.wowhead.com/item=109155/grea ... lect-flask - +250 Intellect.

9. Talenty:

L15 - Optional, jedinou podmínkou je, že při použití http://www.wowhead.com/spell=115008/chi-torpedo je nutno mít z pochopitelných důvodů http://www.wowhead.com/spell=115173/celerity (hned 3 stacky http://www.wowhead.com/spell=115008/chi-torpedo + rychlejší dobíjení cooldownu).

L30 - Situational, ovšem v 99% případů volíme http://www.wowhead.com/spell=123986/chi-burst.

L45 - Optional, ačkoliv došlo ke změně http://www.wowhead.com/spell=115396/ascension, rozhodně ji nemůžu doporučit, statisticky je boost mana regenu menší, než při používání http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew či http://www.wowhead.com/spell=121817/power-strikes. Dále záleží primárně na vašem herním stylu, při používání http://www.wowhead.com/spell=121817/power-strikes máte o cca 7% vyšší generaci Chi, než při používání http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew, ale já osobně ve všech situacích volím http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew, především kvůli kontrole nad burst healingem při intenzivní raid DMG.

L60 - Optional, ve většině případů budeme používat http://www.wowhead.com/spell=119381/leg-sweep, ale volba záleží spíš na taktice raidu.

L75 - Optional, nikdy nepoužíváme http://www.wowhead.com/spell=122280/healing-elixirs, ale http://www.wowhead.com/spell=122783/diffuse-magic či http://www.wowhead.com/spell=122278/dampen-harm volíme podle toho jaký druh DMG převažuje na konkrétním fightu, případně jaká mechanika nám je přidělena.

L90 - Můžeme používat všechny talenty, ačkoliv http://www.wowhead.com/spell=123904/inv ... hite-tiger je nejméně využitelnou volbou. Téměř nemá smysl ho volit, pokud zároveň nefistweavujeme, což si v momentální situaci nemůžeme naprostou většinu času dovolit. Volba mezi http://www.wowhead.com/spell=115008/chi-torpedo a http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind je celkem jednoduchá - Torpedo nestojí manu, tudíž se dá použít jako filler při situacích, kdy raid dostává malou DMG/vše máme na CD. http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind oproti tomu stojí 20k many (nejdražší spell), ale má velice silný burst healing, tudíž v situacích, kdy raid dostává velkou DMG a stojí na stacku (minimálně 5 targetů, ideálně víc) je k nezaplacení. V BRF volíme na naprostou většinu fightů http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind.

L100 - Ačkoliv ostatní dva talenty vypadají na papíře zajímavě, při klasickém healování je jedinou správnou volbou http://www.wowhead.com/spell=173841/pool-of-mists. http://www.wowhead.com/spell=157535/bre ... he-serpent je nepraktický na používání (fixace k soše) a healing output nestojí za reč. http://www.wowhead.com/spell=157675/chi-explosion je zajímavou variantou při fistweavování (viz sekce Fistweaving), ačkoliv jeho plný potenciál můžeme použít momentálně jen na několika fightech (The Butcher, Gruul, možná Flamebender případně Kromog).

Obrázek

10. Glyphy:

Narozdíl od většiny ostatních class, MW má momentálně jen jeden "must have" glyph a to http://www.wowhead.com/item=85696/glyph ... ewing-mist, který zvyšuje vzdálenost přeskakování Renewing Mistů o 20 yardů. K nedocenitelnosti tohoto glyphu není třeba nic dodávat.

Co se ostatní glyphů týče, jsou silně optional, za zmíňku určitě stojí

- http://www.wowhead.com/item=87899/glyph-of-detox: Healne target, co dispellneme o 4% jeho HP. Využitelnost sice není nijak ohromující, ale na většině fightů, kde je nutno dispellovat není důvod tenhle glyph nemít a nepřidat trochu healingu "zdarma".

- http://www.wowhead.com/spell=123391/gly ... h-of-death: Touch of Death nestojí Chi, ale jeho cooldown je místo 1,5 min celkem 3 min. Opět dlouhodobě existující glyph, ale WoD mu dalo druhou mízu. Zaprvé už nemusíme čekat na přesný počet HP na použití Touche, ale stačí, aby měl target pod 10%, což nám dává spoustu prostoru ho použít v execute fázi (ideální na DPS check fightech jako např. Butcher). Další skvělou výhodou je pomáhání při zabíjení addů (Brackenspore -> Mind Fungus, Imperator -> Warmagové v mezifázi...).

- http://www.wowhead.com/spell=159536/gly ... thing-mist: Po channelování Soothing Mistu dostaneme 60% speed bonus na takovou dobu, jakou jsme channelovali Soothing Mist. Vzhledem k tomu, že Soothing Mist je náš filler, uptime buffu je celkem vysoký. V kombinaci s Rollem nám samozřejmě dává ohromnou mobilitu, která se může hodit kdykoliv.

- http://www.wowhead.com/item=85699/glyph-of-surging-mist: Ve Spirited Crane stanci nemusíme vybírat target na healování Surging Mistem, protože se automaticky vycastí na target s nejmíň HP v okolí 40 yardů. Viz sekce Fistweaving.

- http://www.wowhead.com/item=87901/glyph-of-detoxing: Máme 2 charge dispellu, ale jeho recharge je podstatně delší. Dá se využít na fightech jako je Beastlord Darmac, případně Mythic Blackhand (pád do druhé fáze - dispellování debuffu ze soakovacích ohňů).

- http://www.wowhead.com/spell=146953/gly ... us-spheres: Pokud spadneme pod 25% HP, spawneme vedle sebe healing spheru. Tento efekt může nastat jen jednou za 30 sekund. Pokud máme volný glyph slot, můžeme použít pro naprosto miniaturní boost healingu.

Volba zbylých dvou glyphů (mimo Renewing Mistu) záleží spíš na playstylu, jsou ale i glyphy, co by MW rozhodně používat NEMĚL

- http://www.wowhead.com/spell=123763/glyph-of-mana-tea: Mana Tea pijeme instantně po dvou stacích, ale máme na něj 10 sec cooldown. Dříve hodně používaný glyph, pouze ale z důvodu, že pití Mana Tea bez něj trvalo dvojnásobek času, než teď, udělejte mi radost a tenhle glyph nechte PvP hráčům.

+ Všechny ostatní glyphy, co se dají považovat za vyhozený glyphslot (PvP glyphy, glyphy primárně na expení...).

Obrázek

11. "Rotace":

I když tenhle výraz u healera asi není uplně na místě, nenapadá mě, jak ho nahradit, takže se ho budu držet.

11.1 Priority:

MW se pro maximalizaci efektivity healingu musí držet několika priorit, kterých by měl dbát za všech okolností, kromě momentu, kdy by jeho global cooldown mohl zachránit jinou osobu v raidu.

- VŽDY mějte správně položenou http://www.wowhead.com/spell=115313/sum ... ent-statue.

- Nikdy nezahodit Chi. I když se tahle poučka může zdát jako samozřejmost, občas nastane situace, kdy není uplně nejjednodušší managovat Chi. Je ale potřeba si uvědomit, že z Chi pramení celá naše regenerace many, tudíž je lepší použít Chi navíc do evidentního overhealu (http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift, co od oka nahealuje minimum/ http://www.wowhead.com/spell=124682/enveloping-mist na skoro full tanka), než si Chi zbytečně držet, nebo v horším případě nechat Chi navíc propadnout. Můj pracovní název pro aktivitu využívání "excess chi" je Chiflow. Jak už název naznačuje, jde o plynulost používání spellů i v momentech, kdy není tolik healingu potřeba, ale zároveň nám dovoluje se připravit na horší situace v pozdějších částech fightu.

- Používat http://www.wowhead.com/spell=115072/expel-harm na cooldown. Další na seznamu priorit, co slouží především našemu manaregenu a Chi generaci. Je jednou z příčin, proč můžeme dojít do situace, kdy jsme nuceni Chi využít do overhealu čistě jen kvůli produkci dostatku Chi. Zároveň nám taky umožňuje si vybudovat zásobu Chi před fází, kdy musíme využít co nejvíckrát http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift za sebou.

- Držet http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew na cooldownu. Tohle striktní priorita je, protože každou vteřinu, co nám stojí Chi Brew na CD přicházíme o potenciální generaci Chi. http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew by se měl samozřejmě využívat opět v momentech, kdy ho okamžitě otočíme do http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift, ale pokud máme delší dobu 2 charge, je to chyba, protože nám stojí generace http://www.wowhead.com/spell=115294/mana-tea do horších situací.

- Držet http://www.wowhead.com/spell=115151/renewing-mist na cooldownu. Tohle by mělo po přečtení předchozích odstavců dojít všem, ale opět jde o generaci Chi, opět jde o to, abysme neměli NIKDY 3 charge najednou a opět může způsobit excess Chi. Nemluvě o tom, že je lepší mít hotku na raidu a spell na cooldownu, než se koukat na 3 charge spellu a čekat na moment, kdy budu spamovat http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift.

Obrázek

11.2 Single-target rotace:

Sama o sobě není nijak složitá, většinu času jedinou věc, kterou můžeme dělat pro healování single targetu (většinou tanka, stejně se chováme např. u healování soakerů na Ko'raghovi, hub na Brackensporovi...) je

- Začít na něj channelovat http://www.wowhead.com/spell=115175/soothing-mist
- http://www.wowhead.com/spell=116694/surging-mist (dokud nemáme 3 Chi)
- http://www.wowhead.com/spell=124682/enveloping-mist
- Proces opakovat, dokud target už dál healing nepotřebuje.

Je třeba zmíňit, že i u single-target rotace je třeba dbát na priority, ovšem někdy si nemůžeme dovolit channelování http://www.wowhead.com/spell=115175/soothing-mist stopovat, tudíž je třeba se před switchnutím na single připravit. Tzn. použít http://www.wowhead.com/spell=115072/expel-harm a využít alespoň 2 stacky http://www.wowhead.com/spell=115151/renewing-mist. To nám ve většině případů dovolí rovnou při začátku channelování Soothing Mistu použít http://www.wowhead.com/spell=124682/enveloping-mist (3 Chi přesně) i bez použití http://www.wowhead.com/spell=116694/surging-mist. Další věcí je, že při channelování Soothing Mistu můžeme použít jak http://www.wowhead.com/spell=116680/thunder-focus-tea (aby další Surging Mist měl dvojnásobnou efektivitu), tak http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew (aby nedošlo k držení dvou stacků, případně na rychlou generaci Chi na http://www.wowhead.com/spell=124682/enveloping-mist). Poslední důležitou věcí je, že už nedochází k přepisování Enveloping Mistu při jeho znovupoužití, tudíž můžeme zacastit další Enveloping Mist už v momentě, kdy Enveloping Mist na targetu má duration přes 1s (dojde k jeho prodloužení na max 7,99 sekund), tudíž můžeme zabránit ztrátě Chi, aniž by byla ztracena jakákoliv duration HoTky.

Co se single-target rotace týče, samozřejmě do ní spadá i náš jediný cooldown http://www.wowhead.com/spell=116849/life-cocoon. Co do jeho používání, máme samozřejmě spoustu možností, a téměř nikdy se nedá říct, jestli jsme situaci vyřešili správně, nebo ne. Primárně - stejně jako všechny ostatní healerské cooldowny - by měl sloužit jako záchrana pro tanka. Na druhou stranu bohužel v tomto ohledu za všemi ostatními cooldowny zaostává. V praxi záleží vše na úvaze a na citu pro hru - pokud víte, že jeho použití zachrání člověka, co cooldownujete, tak ho použijte.

11.3 AoE rotace:

Základním spellem pro masivní AoE healing je u MW http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift. Jeho funkčnost je závislá na http://www.wowhead.com/spell=115151/renewing-mist, a to tak, že Uplift healne při použití všechny targety, co v době docastění mají Renewing Mist. Z toho logicky plyne, že před jakoukoliv heavy AoE fází chceme mít na raidu maximální počet Renewing Mistů s co největší duration (= musíme sledovat timery a co se kolem nás děje, abysme dokázali vypočítat kdy začít spamovat všechny charge Renewing Mistu, co u sebe máme). Uplift ale samozřejmě není naší jedinou abilitou, mezi další patří především

- http://www.wowhead.com/spell=123986/chi-burst: Velice důležitá abilita, kterou se většinu času snažíme držet na CD, ale nepoužíváme jí v momentech, kdy raid nedostává AoE dmg, protože pro nás negeneruje Chi, ani Mana Tea. Základem správného používání Chi Burstu je pozicování. Prakticky vždy se snažíme Chi Burstem trefit melee grupu a tanky, jeho range by však měla dostačovat i na healnutí co největšího počtu ranged DPS. Pro maximalizaci HPS outputu možno časovat do momentů, kdy zároveň dáme i AoE dmg (jakákoliv fáze, kde je velká spousta addů, například Tectus v poslední fázi, Imperatorova Cho'Gall fáze, Ko'Ragh při zabíjení addů...).

- http://www.wowhead.com/spell=115008/chi-torpedo: Ačkoliv tento spell je (jak už bylo zmíněno) spíše filler pro momenty, kdy nemáme dostatek Chi na Uplift, případně další AoE heal ability, nebo není nutno healovat tanky, stále platí pravidlo "nemít full charge" a pro maximalizaci vašeho HPS se vyplatí držet minimálně jeden charge na CD. Je zároveň perfektním spellem při přesouvání raidu a jeho největší výhodou je absence manacostu.

- http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind: Podstatně komplikovanější spell na používání než kdykoliv jindy od jeho přidání do hry. Jeho ohromná manacost (20k) je vyvážená silným burst healingem po dobu jeho trvání a generací jednoho Chi. Výborně se scaluje s itemlevelem a hastem, skvěle funguje při momentech, kdy je raid na stacku. Narozdíl od Highmaulu ho v BRF používáme na prakticky všech encounterech. Je ale potřeba pečlivě zvážit, kdy ho použít, protože nás může velice rychle vymanovat. V zásadě ho používáme jen v momentě, kdy máme kolem sebe alespoň 5-6 targetů a naprosto minimální část půjde do overhealu.

- http://www.wowhead.com/spell=115460/detonate-chi: Jak už bylo řečeno, víceméně zbytečná abilita bez zvláštního účinku, ale v situacích, kdy máme na zemi hodně Healing Spher a raid potřebuje nutně dohealovat, můžeme se pokusit ho použít.

- http://www.wowhead.com/spell=101546/spinning-crane-kick: Slabší bratr http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind, v krizových situacích, kdy není co zmáčknout a není ani Chi, ani možnost jak ho rychle generovat, můžeme použít jako filler SCK. Pokud ale hrajeme dostatečně správně a umíme plánovat dopředu, nikdy nejsme nuceni ho použít.

Při AoE rotaci není tak komplikované dodržovat výše zmíněné priority/zásady, protože se stejně většinu času snažíme co nejrychleji nagenerovat co nejvíce Chi a použít je na http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift. Na druhou stranu musíme myslet na manu a hospodaření s ní, zvláště pokud máme http://www.wowhead.com/spell=116847/rushing-jade-wind. Vzhledem k tomu, že Chi je náš hlavní resource při obou rotacích, logicky je pro nás přechod mezi Single-target a AoE rotací pomalejší a je potřeba plánovat dopředu, a to jak generaci Chi, tak generaci http://www.wowhead.com/spell=115294/mana-tea. To, že je MW primárně AoE healer neznamená, že Single-target healing není důležitou součástí našeho healingu, a pro dobré zvládnutí healingu je potřeba se umět dobře přizpůsobovat všem situacím, co můžou nastat. Důležitým faktem také je, že nejsnadnějším a nejvýhodnějším Chi generátorem v momentě, kdy nám chybí 1 Chi do http://www.wowhead.com/spell=116670/uplift je rychlý http://www.wowhead.com/spell=116694/surging-mist bez overhealu.

Raid heal cooldown pro MW je http://www.wowhead.com/spell=115310/revival, momentálně opět vynikající CD, co dostává svému jménu a dokáže raid skutečně "oživit", zároveň ale, jako vždy jindy, působí zrádně. Jeho použití je vázáno na rychlou reakci monka a přesné načasování, pro něž - zase jednou - musíte mít cit. Ve většině případů bude váš CD přidělen na určitou fázi, která je potřeba přecooldownovat, přičemž jeho maximální efekt dosáhnete tak, že zatnete zuby a necháte raid spadnout co nejníž to jde. Vysvětlovat pak vašemu oficírovi, proč jste to tlačítko nezmáčkli je k nezaplacení.

Obrázek

11.4 Fistweaving a vše kolem něj:

Původně jsem měl tuto část v plánu vynechat, protože využití Fistweavingu je momentálně téměř na bodu mrazu, ale nakonec - když už, tak už. Pro začátek je třeba vysvětlit pojem Fistweaving - jde o způsob healování během dělání DMGe. K tomu nám slouží druhá (nově přidaná) http://www.wowhead.com/spell=154436/sta ... ited-crane, v níž se nám zpřístupní hned několik DPS abilit. Je třeba Blizzardu zatleskat, že se konečně povedlo HPS output během dělání DPS vyvážit zhruba 50/50, ale v praxi se ani tak nepovedlo dostat Fistweaving na úroveň priestovského Atonementu z dob SoO. Jistá možnost dělání DMGe se monkovi nabízí v pár momentech během jednotlivých fightů, většinu času to je fáze, při níž raid DMG nedostává, protože v opačném případě je healing z Fistweavingu nedostačující. Tudíž nám zbývá opener (úvodních pár vteřin bosse/burst), kdy můžeme slušně přispět k celoraidovému DPS, než se přepneme zpátky do http://www.wowhead.com/spell=115070/sta ... se-serpent, nebo fáze, kdy není třeba healovat (na Mythicu prakticky nikde). Na druhou stranu je Fistweaving poměrně hodně výhodný co do many, tudíž na začátku fightu může posloužit pro vytvoření http://www.wowhead.com/spell=115294/mana-tea poolu na intenzivnější fáze.

Pokud chceme plnohodnotně fistweavovat, je tomu třeba přizpůsobit i volbu talentů. O rozdílnosti obou buildů níže

Max DPS fistweave:

Fistweaving zahrnuje poměrně jednoduchou rotaci, kterou ale stejně většina MW nezvládá využívat plnohodnotně. Mělo by to vypadat asi nějak takhle

- Začínáme ve http://www.wowhead.com/spell=154436/sta ... ited-crane

- http://www.wowhead.com/spell=115072/expel-harm či http://www.wowhead.com/spell=115151/renewing-mist na CD, pro připravení Chi poolu na pull

- 1 sec před pullem prepot (http://www.wowhead.com/item=109218/drae ... ect-potion)

- http://www.wowhead.com/spell=123904/inv ... hite-tiger

- http://www.wowhead.com/spell=100787/tiger-palm (kvůli nahození 30% armor penetrace buffu - http://www.wowhead.com/spell=125359/tiger-power)

- http://www.wowhead.com/spell=100784/blackout-kick (kvůli nahození 20% critical strike buffu - http://www.wowhead.com/spell=127722/cranes-zeal)

- Spam http://www.wowhead.com/spell=107428/rising-sun-kick za všechno Chi co máme, z openeru nám zbyde 1 Chi, tudíž ideálním řešením je dát 1 http://www.wowhead.com/spell=100780/jab, použít Rising Sun kick, během GCD vypít oba http://www.wowhead.com/spell=115399/chi-brew (pokud používáme http://www.wowhead.com/spell=121817/power-strikes, stackujeme Chi Jabem), spamovat dál Rising Sun Kick

- Pokud nemáme Chi a máme víc než jeden charge http://www.wowhead.com/spell=107428/rising-sun-kick (díky procu http://www.wowhead.com/spell=165397/jade-mists), použijeme http://www.wowhead.com/spell=117952/cra ... -lightning na získání 4 Chi, abysme vyspamovali co nejvíc Rising Sun Kicků, než znovu musíme refreshovat Tiger Palmem a Blackout Kickem buffy

- Celou dobu držíme buffy http://www.wowhead.com/spell=127722/cranes-zeal a http://www.wowhead.com/spell=125359/tiger-power na 100% uptime, nejprve refreshujeme Blackout Kickem, protože je pouze na 20 sec, zatímco Tiger Palm buff se refreshuje až do 25 sec

- Snažíme se vyspamovat všechny charge http://www.wowhead.com/spell=107428/rising-sun-kick

- Pokud nemáme charge http://www.wowhead.com/spell=107428/rising-sun-kick, Chi generujeme jen Jabem (Crackling Jade Lightning stojí moc many a musíme zastavovat naše DPS kvůli dopíjení stacků http://www.wowhead.com/spell=115294/mana-tea), a používáme ho na Blackout Kick. Pokud máme kolem 70% HP, místo Jabu použijeme Expel Harm, protože dá větší DMG a dostaneme levnější Chi.

NIKDY nesmíme při Fistweavování zapomenout mít vyndanou sochu (http://www.wowhead.com/spell=115313/sum ... ent-statue), což by se nám samozřejmě nemělo stát ani při normálním healování.

AoE se nijak nevěnujeme, jedinou vyjímkou je použití http://www.wowhead.com/spell=123986/chi-burst, používání http://www.wowhead.com/spell=101546/spinning-crane-kick je ztráta.

http://www.wowhead.com/spell=154436/sta ... ited-crane zároveň Fistweaverovi poskytuje pasivku, která mu umožňuje za každé utracené Chi ve Spirited Crane stanci získat 1 stack http://www.wowhead.com/spell=122107/vital-mists (Redukce manacostu a cast timu příštího Surging Mistu o 20%). Ta se stackuje až do 5 stacků, kdy je další http://www.wowhead.com/spell=116694/surging-mist zadarmo a instantně. Doporučuji pro jeho využití mít při Fistweavingu výše zmíněný http://www.wowhead.com/item=85699/glyph-of-surging-mist. Obrovskou výhodou je mít 4set, který nám při použítí 5 stacků Vital Mists dá hned 2 Chi, tudíž funguje jako samostatný generátor.

Dobrou zprávou je, že Fistweaving je mana efficient (výhodný na manu), pokud do rotace nezařazujeme Crackling Jade Lightning pro získání Chi. Občasně tedy Fistweaving může posloužit v začátcích fightu jako mechanika na vystavění mana (čti http://www.wowhead.com/spell=115294/mana-tea) poolu pro pozdější fáze.

Max HPS fistweave (= fistweaving po celou dobu trvání fightu, bez změny stance)

Jak už zmíněno výše, při fistweavování v pravém slova smyslu nemáme možnost změnit stanci a jen tak se vrátit k normálnímu healování, čímž se vracíme k praktičnosti fistweavingu jako celku. Bossů, na kterých si můžeme dovolit efektivně fistweavovat je v momentálním tieru jen pár, pokud budeme počítat i Highmaul, za zmíňku stojí v podstatě jen The Butcher a Gruul, případně Flamebender Ka'graz. Hlavním rozdílem je, že základem fistweavingu je talent http://www.wowhead.com/spell=157675/chi-explosion, který nám nahrazuje v rotaci http://www.wowhead.com/spell=100784/blackout-kick a je naší hlavní healovací abilitou, ale logicky s ním přicházíme o talent http://www.wowhead.com/spell=173841/pool-of-mists.

V praxi stejně tak nahrazujeme http://www.wowhead.com/spell=100784/blackout-kick pomocí http://www.wowhead.com/spell=157675/chi-explosion v rotaci uvedené v Max DPS fistweave. Většinu času také používáme místo RJW http://www.wowhead.com/spell=123904/inv ... hite-tiger, protože RJW ve Spirited Crane stanci neposkytuje healing, tudíž je pro nás vyhozeným talentem.

Je třeba si uvědomit, že fistweavující Mistweaver se chová spíše jako DPS, tudíž se pokoušíme mít maximální uptime na bossovi, nevyhodit ani jeden global, což se nám v klidnějších fázích, kdy nejde DMG do raidu ve http://www.wowhead.com/spell=115070/sta ... se-serpent stát může, aniž by to nijak negativně narušilo naší výkonnost. Naším úkolem je držet co největší uptime buffů a následně co největší spam http://www.wowhead.com/spell=157675/chi-explosion. Stále je však nutno sledovat raid framy a v případě potřeby použít http://www.wowhead.com/spell=116849/life-cocoon, případně http://www.wowhead.com/spell=115310/revival.

Posledním doplňkem, co mne v tuto chvíli napadá je, že při fistweavování je efektivnějším talentem http://www.wowhead.com/spell=121817/power-strikes, protože lehce zvýšená generace Chi se nám hodí a nejsme nuceni se věnovat přípravě na později, protože naše rotace zůstává víceméně neměnná.

12. Můj názor na MW:

Domnívám se, že jako autor guidy bych měl taky čtenáře seznámit se svým názorem na fungování Mistweavera v momentální podobě, ale rád bych zahrnul i několik dalších věcí, jako například budoucnost Mistweaverů v aktuálním datadisku.

Jak bylo řečeno v úvodním odstavci, je pravdou, že příchod WoD nám pomohl vrátit se na listinu použitelných speců v raidu, na druhou stranu si většina z vás, co si po nedávném plošném boostu o 5 itemlevelů pro všechny BRF itemy zkusila healovat v alespoň částečně mythickém gearu jistě všimla, že náš scaling v porovnání s ostatními healery (jak už je zvykem) lehce zaostává. Ač jsem snad poslední člověk, co by chtěl prorokovat Mistweaverům černou budoucnost, pojďme se podívat na čísla prezentovaná jedním z největších portálů o WoW - mmo-champion.com:

Obrázek

Bez většího luštění můžeme jednoduše vyvodit, že na prezentovaném vzorku (678-682 ilvl) dochází k nárustu našeho HPS zdaleka nejméně v porovnání s ostatními heal specy, u vzorků zkoumaných na nižším itemlevelu je rozdíl menší, tudíž na vyšším itemlevelu se už tak dost veliká jáma ještě prohlubuje.

Je třeba podotknout, že v momentální situaci na BiS gearu Mistweaver za ostatními healery nijak výrazně nezaostává, respektive jeho využitelnost není nijak ohrožena, ačkoliv při standardní situaci, kdy se nachází 1 Discipline priest a 1 Holy paladin v raidu naše HPS velice výrazně klesá. Podstatou předchozích tvrzení je však fakt, že pokud by momentální trend pokračoval nadále, můžeme místo progressu většiny fightů jít zase zpět zahřívat lavičku (/wave SoO).

Než ale budeme lámat hůl (nebo věšet Revival na hřebík), berme v úvahu, že Blizzard s jistotou plánuje na další tier spoustu změn, tudíž nemá důvod se znepokojovat, než budeme seznámeni s jejich finálním zněním.

Co se obecného balancování Mistweaveru týče, můj osobní dojem je, že vývojáři hry tak uplně nevědí jak s námi naložit. Je jednoznačně faktem, že co do změn mechanik jsme si za předchozí datadisk prošli suverénně největším počtem změn, alespoň co se heal speců týče. Částečnou příčinou je, že Monk je pořád ještě relativně mladou classou, částečnou příčinou je, že složitost a provázanost našich mechanik dělá prakticky jakoukoliv menší změnu v důsledku mnohem větší, než bylo zamýšleno (lze pozorovat velkou podobnost se Shadow priestem). Nezbývá, než doufat a věřit, že nás Blizzard překvapí stejně příjemně, jako na začátku WoD a nenechá svoje nejmladší dítě spadnout na stejnou úroveň, jako v konci MoP.

13. F.A.Q.:

Otázka: Mám monka expit s 2x1h, nebo 2h?
Odpověď: Je to jedno, i když 2x1h vychází díky enchantům na zbraních přece jen o trochu líp.

Otázka: Vyplatí se více použít Revival ve Wise Serpent stanci, nebo ve Spirited Crane stanci?
Odpověď: Ve finálním důsledku zase tak velký rozdíl není, 20% bonus do Healingu, jež nám poskytuje Wise Serpent celkem dobře nahrazuje zvýšený crit ve Spirited Crane stanci. Revival musíme použít, když ho musíme použít, nehledě na stanci, takže hlubší teoretická kalkulace v tomto ohledu je celkem zbytečná.

Otázka: ...
Odpověď: ...

14. Linky:

https://www.warcraftlogs.com

Warcraftlogs.com jsou obecně užitečná stránka, nejen pro Mistweavery.

http://eu.battle.net/wow/en/character/k ... zia/simple

Moje armory.

http://www.wowprogress.com/character/eu/kazzak/Tereszia

Můj wowprogress.

http://www.mmo-champion.com/threads/160 ... st30896518

Ještě jednou odkaz na úžasnou Geodewovu práci.

Můj stream.

http://www.twitch.tv/angeliuspm

Moje facebook page.

http://www.facebook.com/Tereszia

15. Update log:

10.1.2015 - Stylistická úprava textu, update sekce Změny, přidání sekce Enchanty/Food/Flasky/Gemy.
12.1.2015 - Přeloženo do ENG, překlad není perfektní a budou další úpravy, ovšem podle odezvy čtenářů bylo potřeba vydat ho co nejdřív.
30.1.2015 - Stylistická úprava textu, přidání sekce Změny v 6.1. a Stat Priorita v 6.1., lehká úprava faktických nepřesností.
30-31.3.2015 - Aktualizace guidy pro BRF, stylistická úprava, přidání sekce BiS list, úprava obrázků, přidání indexu.
1.4.2015 - Přidány WoWhead odkazy pro větší přehlednost.
3.4.2015 - Přidána sekce Můj názor na MW.

16. Závěr:

Děkuji za přečtení guidy a doufám, že vám přinesla, co jste hledali. Pokud ne, neváhejte se zeptat (ideálně přímo tady v komentářích, ať vaše otázka může odpovědět i ostatním). Pokud si všimnete faktických, případně stylistických chyb v textu, neváhejte na ně taktéž upozornit v komentářích. Její cíl je především pomoct všem Mistweaverům, ale snad pomůže i raidleaderům, co se konečně dozví, jak tahle skvělá classa funguje, a přestanou mít předsudky vzniknuvší v poslední expanzi. Pro osobní konzultace mne můžete zastihnout ve hře, obyčejně na Kazzaku pod nickem Tereszia, případně na Drak'Thulu pod nickem Tereshia, či v extrémním případě na realid Angelius#2917.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Terezka dne 17 dub 2015, 12:22, celkem upraveno 117 x.

Uživatelský avatar
suky
Příspěvky: 86

Re: Monk Mistweaver guide - 6.0.3 (Highmaul) by Terezka

Příspěvek#2 » 09 led 2015, 00:42

Si píšeš guidu sám pro sebe?
Obrázek
There's no cure for being a cunt.

Uživatelský avatar
Terezka
Příspěvky: 184

Re: Monk Mistweaver guide - 6.0.3 (Highmaul) by Terezka

Příspěvek#3 » 09 led 2015, 00:42

suky píše:Si píšeš guidu sám pro sebe?


:(

Uživatelský avatar
Bigvont
Příspěvky: 133

Re: Monk Mistweaver guide - 6.0.3 (Highmaul) by Terezka

Příspěvek#4 » 09 led 2015, 12:43

ne, to kdyby ses rozhodl, že WW monk stojí zahovno a šel na MW :-)
When shadow comes, to claim our souls, some must rise, the light of old.
Names in stone, spirits of legend. Deeds unknown, yet never forgotten.
These are the Duranin! Of honor within and of fear without.
Remember them ... When in hope, you doubt

Xard
Příspěvky: 1

Re: Monk Mistweaver guide - 6.0.3 (Highmaul) by Terezka

Příspěvek#5 » 10 led 2015, 01:49

Díky moc za čas co jsi do sepsání investoval a ušetřil tím spoustu času ostatním.

V dnešní době umí každý hlavně kritizovat ale 99% lidí by se ani neobtěžovalo si tu práci dát.

Uživatelský avatar
Terezka
Příspěvky: 184

Re: Monk Mistweaver guide - 6.0.3 (Highmaul) by Terezka

Příspěvek#6 » 10 led 2015, 01:55

Xard píše:Díky moc za čas co jsi do sepsání investoval a ušetřil tím spoustu času ostatním.

V dnešní době umí každý hlavně kritizovat ale 99% lidí by se ani neobtěžovalo si tu práci dát.


Díky za pozitivní odezvu, časem mám v plánu guide doplnit podle potřeby a pravděpodobně ji i přeložit do ENG. Můj plán byl sepsat guide už v SoO, ale tam by se dost minula účinkem, a teď, během progressu nebyl čas, takže... Here we go now :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

cron

Přihlásit se  •  Registrovat