Shadow Priest lvl 100 - Czech guide 6.0.3 by Dipdap

Uživatelský avatar
Dipdap
Příspěvky: 649

Shadow Priest lvl 100 - Czech guide 6.0.3 by Dipdap

Příspěvek#1 » 08 led 2015, 15:27

Shadow Priest lvl 100 - Czech guide 6.0.3 by Dipdap

Obrázek

Zdravim, moje jméno je Dipdap, jsem zakladatel a GM guildy Embody která je momentálně v polovině T17(Highmaul) world rank 40 (Drakthul rank 1). Ale predevším jsem fanoušek a zarytý hráč priesta, hlavně shadow. Shadow Priest se stal mím mainem na začátku Cataclysmu a od té doby fetuju každický detail a snažím se přijít a vyštourat a inovovat vše co se ohledně této classy dá, za výsledkem nejefektivnější gameplaye.

Armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/d ... dap/simple
Embody-Gaming: http://embody-gaming.com/
http://www.wowprogress.com/guild/eu/drak-thul/Embody
https://www.warcraftlogs.com/guilds/10779/
http://eu.battle.net/wow/en/guild/drakthul/Embody/

Zkratky:
SP - Shadow priest
WoD - Warlords of Draenor
DP - Devouring Plague
SoD - Surge of Darkness
MBe - Mindbender
MF - Mind Flay
MFI - Mind Flay - Insanity
MB - Mind Blast
MS - Mind Spike
MSe - Mind Sear
SWP - Shadow Word:Pain
VT - Vampiric Touch
SWD - Shadow Word:Death
ToF - Twist of Fate
PI - Power Infusion
SI - Shadowy Insight
SO - Shadow Orb
SA - Shadow Apparition
VE - Vampiric Embrace
CoP - Clarity of Power
VoiE - Void Entropy
AS - Auspicious Spirits

Změny pro Warlords Draenor

Osekané ability:
X Snapshotting zrušen, vše se updatuje interaktivně za běhu, kromě Devouring Plague pro který stále snapshot funguje a to samé se zdá že platí pro channely - Mind Flay, Mind Flay: Insanity
X Binding Heal je nyní k dispozici pouze pro Holy priesty.
X Evangelism je nyní k dispozici pouze pro Discipline priesty.
X Hymn of Hope byla odstraněna.
X Heal byl odstraněn.
X Inner Fire byl odstraněn.
X Inner Focus byl odstraněn.
X Inner Will byl odstraněn.
X Rapture byl odstraněn.
X Renew je nyní k dispozici pouze pro Holy priesty.
X Shadow Word: Death je nyní k dispozici pouze pro Shadow priesty.
X Spirit Shell je nyní level-75 talent, místo Divine Insightu pro Discipline Priesty.
X Strength of Soul byl odstraněn.
X Train of Thought byl odstraněn.
X Void Shift byl odstraněn. (R.I.P. byl můj favorite)

Změněné/upravené ability:
+ Shadowforma už nedovoluje castit žádné heal spelly ale nezakazuje zbytek Holy spellů např. Leap of Faith.
+ Vampiric Embrace nyní healuje všechny targety v raidu za 10% vaší damage a už se nerozděluje.
+ Dispersion a Vampiric Touch už nevrací manu, Vampiric Touch a Shadow Word: Pain stojí o 50% míň many a náš base mana regen je navýšen o 200%.
+ Shadow Word: Pain initial hit při castu už není považován za tick! (znamená že už nejde abusovat/spamovat za účelem SI procu nebo SA)
+ Lvl 90 talent ability už v shadow nehealují! (too bad)
+ Shadow Priestovo Mastery (Shadowy Recall) bylo nahrazeno novým Mastery: Mental Anguish které zvyšuje damage Mind Blastu, Mind Spiku a Mind Flaye o 20%.
+ Devouring Plague teď vždy stojí 3 Shadow Orby.
+ Hit byl odstraněn.
+ Mind Blast má nyní v základu 9 sekund cooldown, ale náš haste rating ho snižuje.

Nové Shadow Perky:
Enhanced Shadow Word: Death - Shadow Word: Death vám nyní vždy dá Shadow Orb bez ohledu na cooldown resetu.
Enhanced Shadow Orbs - Dovoluje mít až 5 Shadow Orbů. Ale všechny spelly stále seberou maximálně 3.
Enhanced Mind Flay - Mind Flay tiká o 33.3% rychleji.
Enhanced Power Word: Shield - Snižuje dobu Weakened Soul od Power Word: Shieldu o 3 sekundy.

Změny talentů:

Obrázek

Divine Insight se mění podle specu ve kterém jste:
Discipline: Spirit Shell
Shadow: Shadowy Insight
From Darkness, Comes Light se mění podle specu ve kterém jste:
Shadow: Surge of Darkness, šance na proc byla snížena na 10% ale procuje i z Devouring Plague a můžete mít až 3 stacky.
Power Infusion nyní dává 25% haste ale už nezvedá dmg.
Insanity nyní funguje že dostanete buff který mění MF na MFI a tím pádem je použítelný i do jiného targetu než ten do kterého jste odpálili DP.
Twist of Fate nyní procuje pro Shadow pouze z damage a pro Discipline a Holy pouze z healu.
Angelic Feathers nyní dávájí opět pouze 60% speed a preferují hráče který je vycastil.
Mindbender nyní vrací jen 0.75% many za hit.
Void Tendrily teď mají pouze 10% Priestova healthu a všechen dmg co dostane target jde i do nich. (useless)

Talent Calculator: http://www.wowhead.com/talent#zpy

Užitečné Glyphy:

Glyph of Reflective Shield: Není nový a v podstatě se na něm nic nezměnilo ale po stat squishy a novém tuningu je naprosto must have! Kdyz se absorbne celý tak je ekvivalentní dmgi Mind Blastu a mnohem lepší filler než MF nebo jiné. Je třeba se naučit používat efektivně když očekáváte dmg ze zdroje který chcete dmgovat.

Glyph of Shadow Word: Death - není tak stěžejní ale je to lepší varianta pri pohybu než SWP.

Glyph of Vampiric Embrace - Rapidně boostuje VE a dělá z něj velice užitečný raid CD ale je třeba dobře načasovat.

Glyph of Mind Harvest - Výborný glyph na některé fighty. Zvetšuje cd na MB ale když trefíte MB do targetu do kterého jste ho jěště nedali tak vám dá 3 orby místo 1ho.

Glyph of Restored Faith - místo přitažení targetu k vám to přitáhne vás k němu.

Glyph of Silence - zkratí CD na Silence ale i duration.

Level 100 Talents:

Obrázek
Clarity of Power:
Mind Spike, Mind Sear a Shadow Word: Death dělají o 40% větší dmg do targetů na kterých není SWP nebo VT. A také zkracuje CD na Mind Blast o 3 sekundy a dělá z něj instant cast.

Stats prio pro COP:
Int = 1.0000
Spell Power = 0.8820
Crit = 0.5522
Haste = 0.5796
Mastery = 0.5210
Multistrike = 0.5749
Versatility = 0.4863


Obrázek
Void Entropy:
1.5 sekundy cast, stojí 3 SO
Sežere 3 SO a nahodí dotku na target s trváním 1 min. Každý DP na daný target refreshne duration VoiE na full.

Stats prio pro VoiE:
Int = 1.0000
Spell Power = 0.8821
Crit = 0.5593
Haste = 0.5842
Mastery = 0.3806
Multistrike = 0.5777
Versatility = 0.4853


Obrázek
Auspicious Spirits:
Shadowy Apparitions vám dají 1 SO místo dmge.

Stats prio pro AS:
Int = 1.0000
Spell Power = 0.8813
Crit = 0.8038
Haste = 0.6471
Mastery = 0.3719
Multistrike = 0.5566
Versatility = 0.4797


Theorycraft:

Než tu začnu rozdávat nějaké moudra, tak samozřejmě je více cest k úspěchu, vše se odvíjí od toho na jakém bossovi se nacházíte, jaký máte setup a taktiku a jaký je váš úkol na daném encounteru.

První věc co by se měla zmínit je že momentálně je Mind Sear nepoužitelnej, má tak slabý tuning že se v podstatě vyplatí až od 15+ targetu a to jěště když zavřu oči a to když počítám COP buff 40%. Takže momentálně se naše AoE skládá z pěkně trefeného Halo a tim to končí.

V Highmaulu budete všude používat COP, na pár encouterech se dá používat AS a je to tam asi i lepší ale bohužel je to hrozně závislé na crit gearu který je možný obstarat skrz crafty atd. ale samotný loot pool není moc barevný takže COP je asi nejlepší volba. Co se týče VoiE tak to ani nezkoušejte, tento talent nemá moc využití a hlavně je i podtuněný, nemá aspoň momentálně žádné využití.

COP talent choice na single target : Insanity, ToF, Halo, COP

Důležitá věc pro COP usage je vědět a naučit hrát takzvaný Dotweave.

Co je to Dotweave?

Dotweave je úsek vaší rotace pri COP kdy používáte dotky. V podstatě s COP talentem jste taková tunelovací mašina, která je zaměřená na pure single target. Používáte spam MS a na CD MB dokud nedorazíte do bodu kdy máte 4 nebo 5 SO a tam začnete Dotweave, kdy v momentě kdy jste na 4 orbech tak dáte jeden MS poté SWP a VT pak MB a jste na 5ti SO + mate čerstvé dotky na targetu a nyní odpálíte DP a točíte insanitu a jste na 2SO poté na cd dáte MB a jste zas na 3 SO a jak vám skončí MFI tak dáte druhé DP a zas MFI a cílem by mělo abyste se zbavili SO přes DP a MFI ve chvíli kdy vám končí dotky a můžete opět začít celý proces znova přes spam MS.

Je mi jasné že z tohohle popisu toho člověk moc nepochopí nebo si to nedokáže přesně představit a hlavně není jen jeden způsob jak dotweavu začít nebo hrát a je podle mě důležité pochopit celý princip a umět se přizpůsobit podle situace a pohybu a umět ji začít na různém počtu orbů, speciálně například na Imperatorovi Margokovi který je poslední boss Highmaulu pokud chceme z našeho dps vytáhnout co nejvíce.

Proto jsem dohledal pár obrázků které by měli pomoct s pochopením celého principu Dotweavy a různých variací.

Zde je základní variace kdy začínáte na 4 SO a nesnažíte se do ní vecpat žádný filler global typu PWS nebo SWD aby vám to vyšlo co nejlépe s durací vašich dotek(SWP,VT).
Obrázek

Poté je tu to samé s tím že je tam vložený global na vyglyphované swd aby to lépe vycházelo, ale to se vše také odvíjí od vašeho hastu a jak hrajete insanitu, jak dlouho ji taháte atd.
Obrázek

To je takový základ, a nyní přejdeme k více variacím a situačním Dotweavám a tomu jak správně rozložit samotné global cooldowny, jak už jsem řekl haste hraje v celku podstatnou roli v dotweave, idealní je mít 15 - 20% haste maximalně, poté už vám končí MFI moc brzo a musíte se tomu více přizpůsobovat nebo schazovat dotky což je škoda. V bloodlustu a např. jěště s Void Shards je možno nacpat do jedné dotweave fáze 3 DP.

Zde je ukázka jak je možno rozložit globaly podle hastu:

Obrázek

Poté je tu varianta kdy zařadíte MB mezi SWP a VT a tím pádem vám pak vyjde i MB mezi MFI.

Obrázek

Ale jak říkam na složitějších fightech kde je často nějaký off target nebo tam máte okna kdy harvestujete orby navíc pres SWD je potřeba se umět přizpůsobit situaci a nahodit si na main target dotky třeba jěště před switchem nebo rovnou napojit 2 dotweave fáze na sebe když víte že tam naberete hned orby z jiných zdrojů tak je škoda potom tam mít prazdné okno na vašem main targetu atd. Proto nejde určit který způsob je spravný nebo nejlepší a je potřeba pochytit ten grip a princip a najít si svoji flow a umět mít kontrolu nad tím co se děje. A podle toho do dotweavy vložit global PWS, Halo nebo nečeho jiného aby se nám to co nejlépe lajnovalo do sebe.

Pokud vás doopravdy zajíma každický detail a nápad ohledně COP dotweave tak doporučuji pročíst tento thread na howtopriest http://www.howtopriest.com/viewtopic.php?f=8&t=6397Howtopriest.com, odkud ja též neustále čerpám, je super místo a doporučuji ho blízce sledovat, ale stejně vám to nenahradí potřebnou praxi a vlastní situační přemýšlení.

Co se týče COP execute fáze (boss pod 20%) tak tam není co řešit ale je to zárověn naše nejsilnější fáze a mělo by vám tam dps neskutečně vyskočit. Jedete SWD a MB na CD a do mezer používáte jako filler DP a MFI, nepoužívat SWP ani VT v executu. S COP ma SWD prioritu i před MB pod 20%.

Co se týče statů… Ja osobně jsem zkoušel všechno možný a doopravdy je to ve finále jedno, Mastery na pure single target asi lehce vítězí protože je nejméně random ale zas jak to říct ve chvíli kdy více dotíte atd. tak jde do kytek. Takže ve finále pokud nemáte tunu versatility tak vše ostatní je ok. Ja osobně pomaličku už přecházím na crit.

Obrázek

COP 2+ targetu:

SoD + ToF + Halo + COP

Na encouterech typu Twin Ogron nebo Brackenspore je COP bez pořádného crit gearu bohužel též naše nejlepší volba. V podstatě máte dvě možnosti, můžete jet klasiku multidot a davat na CD MB nebo mužete dotit jeden targeta do něj dávat i DP a do druhého pálit všechny procy i hard casty MS, druhá varianta je asi lepší ale ve finále mezi tím není takoví rozdíl a hard cast MS vás nutí být více statický.

Co se týče AS tak AS je podle me super věc a dobrý design ale má jednu vadu a to je Mastery...
Nejenom že je mega závislí na critu, protože přeci jenom 25%+ full buffed už je celkem ok, ale hlavne na encounteru kde je dostatek targetů pro AS tak prostě Mastery je v podstatě 0, stat který vás nijak nebufne a jelikož si moc nevyberem co máme na gearu a už není reforge tak je to taková smutná situace. Každopádně v Blackrock Foundry to bude stejně nejvíc viable spec na mnoha fightech.


Co se týče multistriku, tak z multistrike hitu nám může proc SoD a SI, takže čím více multistriku tím více proců, ale opět SI nechcete mít s COP asi netřeba vysvětlovat, SI zní viable s VoiE ale bohužel procuje hrozně málo a VoiE je podtuněný, možná s lepším gearem se situace změní. A situace u AS je taková že multistrike critu ze SWP vám neudělá další SA a to samé když SA při hitu targetu dá multistrike tak stále dostanete jen jeden SO. Ale tak to by potom bylo možná trochu moc, takže crit zůstává taková největší jistota i když to zní divně.

Takže moje osobní preference do příchozích dnů je Crit>haste=multistrike>versa=mastery.

Spousta materiálu který tu vidíte byl získán od Drye a Twintopa a ostatních a přeložen do čestiny pro urychlení předání triviálních informací. Všechen theorycraft je můj testing a praxe ať už z Bety nebo live verze s využití informací a brainstormingu Howtopriest.com komunity.

Děkuju že jste vydrželi mojí negramotnou a netrpělivou čestinu a pokud máte jakýkoliv dotaz tak se nebojte zeptat, preferuji zde na foru než ve hře.
“At the age of six I wanted to be a cook. At seven I wanted to be Napoleon. And my ambition has been growing steadily ever since.”
― Salvador Dalí

“Instead of wondering when your next vacation is, maybe you should set up a life you don't need to escape from.”
― Seth Godin

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů

cron

Přihlásit se  •  Registrovat